1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling en transactie tussen Browbar Emmen en een cliënt waarop Browbar Emmen deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen browbar
Browbar Emmen zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Browbar Emmen zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan Browbar Emmen melden. Het verzetten of annuleren van een afspraak wordt alleen geaccepteerd indien dit telefonisch, per mail of whatsapp is doorgegeven via het hiervoor bekende contactgegevens. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Browbar Emmen de helft van het bedrag voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.
Uiteraard gelden er uitzonderingen op bovenstaande sectie door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Heb je binnenkort een afspraak? Kom dan alstublieft alleen naar de salon. Helaas is er niet genoeg ruimte voor een derde persoon en de behandelingen vergen bovendien veel concentratie.
Kom op tijd naar de salon maar ook niet veel te vroeg. Ik werk met een strak tijdschema en als je veel te vroeg bent bestaat de kans dat ik nog bezig ben met een klant. 5 minuten van te voren is prima. Indien je te laat komt kan de afspraak helaas niet doorgaan in verband met een druk schema en wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
In de salon worden bepaalde behandelingen uitsluitend uitgevoerd bij klanten die ouder zijn dan 18 jaar. Ben je jonger dan 18 jaar dan heb je toestemming nodig van je ouders.
Indien de klant zwanger is, dient de klant dit z.s.m. te laten weten omdat er bepaalde behandelingen dan niet meer mogelijk zijn.
4. Betaling
Browbar Emmen vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op haar website. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, per pin of per overboeking te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Browbar Emmen vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de browspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De browbar neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in het klantenbestand. De browbar behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De browbar zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De browspecialste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de browspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Browbar Emmen is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de browspcialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
8. Beschadiging & diefstal
Browbar Emmen heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.
9. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Chantal Bosma van de Browbar Emmen. De browbar moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de browbar de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de browbar en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
10. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de browbar het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.
11. Recht
Op elke overeenkomst tussen de browbar en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.